logo

نواندیشان آتی نگار فرتاک

بنر
دیدوانسوپر اپلیکیشن دیدوان
icon

خانه

icon

وبلاگ

icon

دیده‌بان آینده‌

icon

محصولات

icon
icon

سوپر اپلیکیشن دیدوان

آینده نگاری در AUDI AG

همه‌ی ما خواستار قرار گرفتن در موضع قدرت در آینده هستیم؛ اما، برای دیدن آینده چه باید کرد؟ ایده‌ی داشتن یک گوی کریستالی برای ارائه پیش نمایشی واقعی از آنچه در آینده رخ می‌دهد، حتی برای زمانی اندک بسیار هیجان‌انگیز است. رویکرد بسیاری از هلدینگ‌های بزرگ، نوآور و آینده‌گرا نیز ارائه چشم‌اندازی است که با واقعیت‌های آینده‌ی دور و نزدیک همسو باشد. چشم‌اندازی شبیه به مشاهده‌ی گوی کریستالی که از قضا به شکل ملموس‌تری، تصویر روشنی از فردا به ما می‌دهد. 

در همین راستا چندین نمونه شناخته‌شده از کسب‌وکارها وجود دارند که در فعالیت‌های آینده‌نگاری برای دستیابی به اهداف بلندمدت و خلق آینده مورد نظر خود، سرمایه‌گذاری هنگفتی کرده‌اند. در دنیای اتومبیل‌ها بد نیست سری به آئودی (Audi AG) بزنیم. آئودی‌سواران عاشق ماشین‌هایشان هستند. علت را از آن‌ها بپرسید، به دلایل شگفت‌انگیزی خواهید رسید. 

این برند به دلیل طراحی جسورانه، نوآورانه و فناوری پیشرفته خود، شهرتی به دست آورده است که فراتر از یک حمل‌و‌نقل ساده است. تمرکز آئودی بر روی استفاده از فناوری‌های جدید به شیوه‌ای مسئولانه است تا اطمینان حاصل کند که آن‌ فناوری‌ها به طور مثبت به جامعه کمک ‌می‌کنند. تلاش‌های آینده‌ محور آئودی بر حوزه‌های پیشرفته‌ای مانند رانندگی خودکار (Autonomous Driving)، واقعیت مجازی (Virtual Reality) و هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) متمرکز است.

بنابراین آئودی برای پیشبرد تعهد خود به نوآوری، آکادمی آینده‌نگاری را راه‌اندازی کرده که پلتفرمی میان‌صنعتی (cross-industry) است و همکاری منحصربه‌فرد صنایع متعددی را در بر می‌گیرد و اکنون چندین برند پیشرو آلمانی مانند Adidas ،Deutsche Telekom ،Allianz ،Porsche Holding و Infineon Technologies نیز به آن ملحق شدند.

 این ابتکار توسط دکتر روپرت ‌هافمن (Dr. Rupert Hofmann) از بخش نوآوری تجاری آئودی رهبری می‌شود. تخصص او در زمینه تحقیقات روند‌ها، برندسازی و برنامه‌ریزی است. دکتر‌ هافمن در تحقیقات دکترای خود، مفهوم Trend Receiver را توسعه داد. در این روش کیفی و پیشگامانه، بینش با تحقیقات آینده‌نگاری ادغام می‌شود تا چشم‌اندازی جامع از آینده ایجاد کند. دیدگاه‌های متنوع ارائه شده توسط آکادمی به آئودی و شرکای آن کمک می‌کند تا فراتر از صنعت خودرو نگاه کرده و تصمیمات آگاهانه و آینده پژوهانه اتخاذ کنند که به یک صنعت بخصوص محدود نیست. تمرکز تیم او بر درک روندهای آتی، چالش‌های احتمالی و فرصت‌های جدیدی است که می‌تواند در بلندمدت شرکت را تحت تاثیر قرار دهد. با مطالعه این عوامل، آن‌ها به شکل‌دهی استراتژی‌های بلندمدت شرکت کمک می‌کنند و مطمئن می‌شوند که شرکت از رقبا جلوتر می‌ماند و برای هر چیزی که ممکن است آینده به همراه داشته باشد، آماده است. 

در پایان دست و پنجه نرم کردن با مدل‌های کسب‌وکار موفق در آینده‌‌ای که خودروهای برقی، متصل و خودران در حال تبدیل شدن به یک امر عادی هستند، وظیفه‌ی شرکت‌های آینده‌ پژوه است. در واقع برای کمک به ایجاد آینده‌ای بهتر در صنعت خود، بسیار مهم است که تصور کنید جهان در سال‌های آینده چگونه خواهد بود و مردم در یک دهه بعد، چگونه زندگی خواهند کرد.